معامله گر در شرایط ضرر :
همیشه بخاطر داشته باشید که سهمی که ضرر بزرگی داشته باشد می تواند سود عده معدودی را که ممکن است مدت هاست متحمل آن شده اند از بین ببرد و در نتیجه افسردگی و دلهره بازارهای مالی را در پی داشته باشد.
این مقاله به بررسی موارد زیر می پردازد:
تفاوت یک تاجر موفق و ناموفق در برخورد با ضرر و زیان ناشی از روانشناسی معامله گر است
دلایل عدم فروش با ضرر و عدم رعایت چیست؟
فروش راه حل های ضرر از روانشناسی بازار بورس
تفاوت معامله گر موفق و ناموفق در برخورد با ضرر از روانشناسی معامله گر
در این مقاله نمی خواهیم بگوییم که شما باید حد خود را رعایت کنید. در عوض ، می خواهیم به این مسئله بپردازیم که چرا در روانشناسی بورس سهام ، علی رغم اینکه سهام خود را خریداری کرده ایم و سهم خود را به هر دلیلی از دست داده ایم ، می فهمیم که هنوز ما هنوز به روش خاصی به ضرر و زیان پاسخ نمی دهیم. به پایتخت ما تحمیل شده است
روانشناسی بازار سهام
دلایلی که معامله گر نتوانسته سهمی از ضرر را بفروشد و نتواند آن را رعایت کند؟

واکنش شما در این زمان چیست؟ چرا وقتی قیمت نهصد هزار تومان بود و ما وقتی قیمت دوباره پایین آمد ، ما همچنان در ساعت تماشا نکردیم؟
اینجا دلایلی هست که چرا:
7. شانس بازگشت قیمت سهام از حد مجاز:
همانطور که در مثال بالا مشاهده می کنید ، با کمترین افزایش قیمت ، سرمایه گذار فکر می کند که روند نزولی به پایان رسیده است و سهام آماده صعود مجدد است. از دیدگاه روانشناختی بورس ، مغز انسان در این لحظه فریب می خورد و در لحظه ای که کوچکترین حرکت صعودی را نشان می دهد ، دیگر به فکر فروش نیست و دوباره سهم خود را از دست می دهد. این روند با فراز و نشیب ها ادامه دارد و سهامدار با اصلاحات جزئی متقابل روندی نزولی داشته و به همین دلیل به طور مداوم ضررهای خود را افزایش می دهد. در حالی که این نه تنها موجب صرفه جویی در سرمایه نمی شود بلکه انگیزه فرد را نیز از بین می برد.
فرض کنید رشد خود را با کسری از قیمت صد دلار شروع کرده و قیمت پیشنهادی را پرداخت می کنید.

1- روانشناسی سهام و توهم در ارزیابی پیشنهاد:
4. تجزیه و تحلیل جدید از سهم و تغییر در درآمد:
یکی دیگر از دلایل وضعیت راکد روانشناسی بورس ، تجزیه و تحلیل جدید استنت ها است. به طور رسمی می توانیم سه عامل فروش ، آنالیز بنیادی یا تجزیه و تحلیل فنی در سه کار عملی و سه مورد جدید را برای نمونه های مختلف این سه ماهه به فعالان خود ارائه دهیم. او در صورت تمایل نیز از این سه استفاده کرد. سهم کمی از صعود قوی و قدرت منحرف گرایش به اشتراک مجدد ریچارد دارد ، و ممکن است شما بتوانید مثلاً ماه کلیدی را بخرید و مجدداً از مشاوران پیشنهادی استفاده کنید و همچنین در فرایند ریچارد سه باشید.
نتیجه:
روانشناسی معامله گر بسیاری از معامله گران ناموفق در بازار سرمایه از فروش ضرر سهام خودداری می کنند. و خود را محدود به آسیب نمی کنند. دلایل زیادی برای این رفتار وجود دارد از جمله اعتماد به تجزیه و تحلیل در شبکه های اجتماعی و غیره. مردم در این شرایط در اعتماد به آنچه در دوره های بورس کالا آموخته اند ، به برنامه و محدودیت تعیین شده و به موقع خرید و فروش اعتماد می کنند.
منبع : رسانه آموزشی صفر تا موفقیت
- ۹۸/۱۱/۲۲