وبلاگ رسمی گروه مطالب مفید

ما در این وبلاگ به معرفی مطالب مفید و آرشیو آنها میپردازیم

وبلاگ رسمی گروه مطالب مفید

ما در این وبلاگ به معرفی مطالب مفید و آرشیو آنها میپردازیم

ما در این وبلاگ به معرفی مطالب مفید و آرشیو آنها میپردازیم / دنیایی که در ان هستیم پر از مطالب ناهمگون و مرتب نده است ، تلاش ما برای تولید و آرشیو مطالب مفید می باشد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

معامله گر در شرایط ضرر :

روانشناسی معامله گر اصطلاح آشنا برای متخصصان بازار سرمایه و تجارت است.
از آنجا که همه سرمایه گذاران یک یا چند بار در معاملات سهام خود از دست داده اند ، تفاوت بین یک تاجر حرفه ای و مبتدی در به حداقل رساندن ضرر و زیان آنها است. از نظر روانشناختی ، بورس سهام علاوه بر ورود صحیح به بورس ، در تضمین موفقیت به موقع و پایدار در بورس سهام بسیار مؤثر است.

همیشه بخاطر داشته باشید که سهمی که ضرر بزرگی داشته باشد می تواند سود عده معدودی را که ممکن است مدت هاست متحمل آن شده اند از بین ببرد و در نتیجه افسردگی و دلهره بازارهای مالی را در پی داشته باشد.

روانشناسی بازار بورس

این مقاله به بررسی موارد زیر می پردازد:
تفاوت یک تاجر موفق و ناموفق در برخورد با ضرر و زیان ناشی از روانشناسی معامله گر است
دلایل عدم فروش با ضرر و عدم رعایت چیست؟
فروش راه حل های ضرر از روانشناسی بازار بورس
تفاوت معامله گر موفق و ناموفق در برخورد با ضرر از روانشناسی معامله گر
در این مقاله نمی خواهیم بگوییم که شما باید حد خود را رعایت کنید. در عوض ، می خواهیم به این مسئله بپردازیم که چرا در روانشناسی بورس سهام ، علی رغم اینکه سهام خود را خریداری کرده ایم و سهم خود را به هر دلیلی از دست داده ایم ، می فهمیم که هنوز ما هنوز به روش خاصی به ضرر و زیان پاسخ نمی دهیم. به پایتخت ما تحمیل شده است

روانشناسی بازار سهام

حرفه ای ها و جانبازان نمی توانند 100٪ ادعا کنند که همه انتخاب های آنها صحیح بوده است. بلکه سهام آنها را در بازار خریداری کرده اند که متحمل ضرر شده اند. در اینجا فرد موفقی است که سهم خود را از خسارت به طور کامل رعایت کرده و در ضمن پس انداز بیشترین سود را داشته است.
 

 

دلایلی که معامله گر نتوانسته سهمی از ضرر را بفروشد و نتواند آن را رعایت کند؟

به عنوان مثال ، شما یک میلیون تومان سهام X را خریداری می کنید و 10٪ ضرر می کنید. سهام شروع به رشد می کند و سرمایه شما 1 میلیون و پنجاه هزار تومان است. سپس شروع به ریزش می کند و سرمایه شما نهصد و پنجاه هزار تومان است. باز هم بیشتر و پنجاه هزار تومان کسر می شود و دوباره رشد می کند و سرمایه شما نهصد و بیست هزار تومان می شود. سپس قیمت به هشتصد و هفتاد هزار تومان کاهش می یابد و در آخر قیمت سهم به هشتصد و پنجاه هزار می رسد.
روانشناسی بازار بورس
 

واکنش شما در این زمان چیست؟ چرا وقتی قیمت نهصد هزار تومان بود و ما وقتی قیمت دوباره پایین آمد ، ما همچنان در ساعت تماشا نکردیم؟


اینجا دلایلی هست که چرا:
7. شانس بازگشت قیمت سهام از حد مجاز:

همانطور که در مثال بالا مشاهده می کنید ، با کمترین افزایش قیمت ، سرمایه گذار فکر می کند که روند نزولی به پایان رسیده است و سهام آماده صعود مجدد است. از دیدگاه روانشناختی بورس ، مغز انسان در این لحظه فریب می خورد و در لحظه ای که کوچکترین حرکت صعودی را نشان می دهد ، دیگر به فکر فروش نیست و دوباره سهم خود را از دست می دهد. این روند با فراز و نشیب ها ادامه دارد و سهامدار با اصلاحات جزئی متقابل روندی نزولی داشته و به همین دلیل به طور مداوم ضررهای خود را افزایش می دهد. در حالی که این نه تنها موجب صرفه جویی در سرمایه نمی شود بلکه انگیزه فرد را نیز از بین می برد.

4- روانشناسی بازار سهام و توهم مناقصه:
فرض کنید رشد خود را با کسری از قیمت صد دلار شروع کرده و قیمت پیشنهادی را پرداخت می کنید.
قیمت با قیمت نهصد و پنجاه دلار می توانید انتخاب کنید که سهم خود را بخرید و سپس سهم را با قیمت پیشنهادی دریافت کنید و خدمات خود را به راحتی دریافت کرده و قیمت آن را افزایش دهید.
شخص معامله گر عددی به شما امکان می دهد ضرر و زیان را جبران کنید. در تجارت توهیم می توانیم از سهم خودداری کنیم و معتقدیم که می توانیم مثل توهمان رشد کنیم ، اگر سه شنبه بتوانیم سه گانه داشته باشیم و این سه نفر بالاتر از یکدیگر هستند.
اکنون امکان داشتن یک ماه مهر وجود دارد و قیمت آن سه برابر محدود و پنجاه تا هفتصد تومان در جوادجند است که ما نیز می توانیم با هم همکاری کنیم تا قیمت تومان افزایش یابد. 
روانشناسی بازار بورس
 
 

1- روانشناسی سهام و توهم در ارزیابی پیشنهاد:

فرض کنید رشد خود را با کسری از قیمت صد دلار شروع کرده و قیمت پیشنهادی را پرداخت می کنید. قیمت با قیمت نهصد و پنجاه دلار می توانید انتخاب کنید که سهم خود را بخرید و سپس سهم را با قیمت پیشنهادی دریافت کنید و خدمات خود را به راحتی دریافت کرده و قیمت آن را افزایش دهید. شخص معامله گر عددی به شما امکان می دهد ضرر و زیان را جبران کنید. در تجارت توهیم می توانیم از موضع سهم خودداری کنیم و معتقدیم که می توانیم به قیمت توهمان صعود کنیم ، در صورت تمایل ، می توانیم سه یا بیشتر از این سه داشته باشیم. اکنون امکان داشتن یک ماه مهر وجود دارد و قیمت آن سه برابر محدود و پنجاه تا هفتصد تومان در جوادجند است که ما نیز می توانیم با هم همکاری کنیم تا قیمت تومان افزایش یابد.
 

4. تجزیه و تحلیل جدید از سهم و تغییر در درآمد:


یکی دیگر از دلایل وضعیت راکد روانشناسی بورس ، تجزیه و تحلیل جدید استنت ها است. به طور رسمی می توانیم سه عامل فروش ، آنالیز بنیادی یا تجزیه و تحلیل فنی در سه کار عملی و سه مورد جدید را برای نمونه های مختلف این سه ماهه به فعالان خود ارائه دهیم. او در صورت تمایل نیز از این سه استفاده کرد. سهم کمی از صعود قوی و قدرت منحرف گرایش به اشتراک مجدد ریچارد دارد ، و ممکن است شما بتوانید مثلاً ماه کلیدی را بخرید و مجدداً از مشاوران پیشنهادی استفاده کنید و همچنین در فرایند ریچارد سه باشید.

 

 نتیجه:

روانشناسی معامله گر بسیاری از معامله گران ناموفق در بازار سرمایه از فروش ضرر سهام خودداری می کنند. و خود را محدود به آسیب نمی کنند. دلایل زیادی برای این رفتار وجود دارد از جمله اعتماد به تجزیه و تحلیل در شبکه های اجتماعی و غیره. مردم در این شرایط در اعتماد به آنچه در دوره های بورس کالا آموخته اند ، به برنامه و محدودیت تعیین شده و به موقع خرید و فروش اعتماد می کنند.
منبع : رسانه آموزشی  صفر تا موفقیت

  • ۹۸/۱۱/۲۲
  • حسین نامجو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی